Friday, April 17, 2009

Iyilerin Kiymetini Gec Anliyoruz!

Yukaridaki resimdeki bayan buyuk insan, cagdas cumhuriyet kadini Turkan Saylan. Onun cogu kose yazilarinda kansere yakalanmis o yipranmis hastalikli resmini koyarak duygu somuru yapiyor gibi gozukmektense sizlere benim daha onceden gormedigim yuzuyle Turkan Saylani gostermek istedim.

Iste yukaridaki cagdas bilim kadini gecenlerde evine ve kurdugu dernege yapilan baskinlarla birden medyanin 1 numarali ismi oldu. Halbuki kacimiz Turkan Saylan hanimin ulkemizin adina yaptigi fedakarliklari ve isleri biliyoruzki? Ben durustce soyluyorum bu olaydan sonra yaptigim arastirmalar ve tanidik kisilerle yaptigim sohbetler sonucu hakkinda bir cok bilgi edindigim bir kisi oldu. Ne yazikki kiymetini ben cok gec anladim ama en azindan hala kiymetini anlamayan nankor karaktersizlerdende degilim!.

Beni okuyanlar yada yakindan taniyanlar bilir, hem sinirime hakim olurum hem kalemime(keyboardumun tuslarina) hemde dilime ama bazen yapilan haksizliklari gorunce agir laf edemeden duramiyorum. Burdada Turkan Saylan hanimin kiymetini anlamayanlara karaktersiz demeden yapamiyacagim. Cunku bu kisilerki hem herkesten daha dindar gecinen ama Allah'in yarattigi bir kuluna verdigi hastaliga bile sevinip birde hastaliginin son donemlerinde basini bir esarpla ortmesini Allah tarafindan ona verilen bir ceza ve ders goren zihniyet benim gozumde karaktersiz, nankor ve insanliktan yoksun sahislardir.

Kuran'da bas ortme adina bir emir olmadigi halde hala dinimizde 1 numarali sartlardan biri su gunumuzdeki posetimsi gibi ayak bileklerinden basliyarak dapdar bicimde sarmalanma gorenler, Allah'in bize yoladigi dinlerdeki anlatmaya ve ogretmeye calistigi insanlik olayini ne yazikki ogrenememislerdir.

Halbuki bu dinsiz gordukleri bayan onlardan bin kat daha muslumandir Allah katinda cunku bu kadin icinden gelerek ve gizli olarak yardimlarini yapmistir. Yani bazilari gibi cikip Ramazan aylarinda fakirlerin evlerine gidip iftarlari acip yada 2-3 fakire yardim yaparak yada en sasali dapdar kiyafetleri giyip, yuzune 1 ton makyaj yapip sonra basini bagliyarak Allah katinda kendine yer ayirmaya calisanlardan degildir.

Gunumuzde herkesten musluman gecinen tipler kendilerini ve cevrelerini fakir fukaranin, oksuzun ve yetimin uzerinden zengin ederken bu kadin hastaliginin en agir zamanlari bile dusundugu o yardim ettigi cocuklar.

Cuzzam hastaligina ulkemizde savas acan bir bayan, evini muhtac insanlar zaman zaman acmis bir insanki bunu ben bilmiyordum, yeni ogrendim. Iste o yuzden yazdim yukarda, yaptigi iyilikleri ulu orta oraya buraya reklam olarak yapmayip, gizli icinden gelerek yapan bir bayandi diye.

Dinimizde cennet annelerin ayaklari altinda der, bu kadin sadece 2 ogluna degil binlerce cocugada bir nevi annelik yapmistir yillarca. Eger cennet varsa bu kadinin gidecegi yer odur ama ona hakaret ve iftira atanlarin gidemiyecegi yerdir sozde dindarlikla bu yalanci dunyada kin ve nefretlerini din ustunden kusanlarin.

Hani sevgili Saylanin basortuye karsitligi surekli dilerden dusmuyor ama hic bilinmeyen yada benim bilmedigim bir yonude cok makyaj yapan bayanlarada karsiymis. Onlara 'disiliginizi degil, kisiliginizi one cikarin' dermis. Su basini 2 kat sarip tek sac telini gostermezken yuzunde bir ton makyajla dolasanlara 2 kere karsi biri yani =)

Onun hakkinda bir kitap yazilmis, 'gunes ummutan simdi dogar' adi altinda. Onu alip okuyarak bu degerli insan kimmis daha detayli ogrenmek istiyorum.

Kiymetini biraz gec anladim ama dedigim gibi hic anlamayanlardan degilim en azindan!

Yazimi okuyanlarin http://www.cydd.org.tr/default.asp?sayfa=ana sitesinede giderek imkanlarinin el verdigince dernege bagista bulunmalari oneriyorum.

Bu sekilde hem yardima muhtac cocuk ve genclere hemde cumhuriyetimize sahip ciktigimizi dusunuyorum.

Ulkemizin kiymetini bilerek kimyetli kisilerininde kiymetini bilelim ve sahip cikalim.